tisdag 22 december 2015

Julpimpad kökskrona

 
Kökskronan ovanför matbordet hemma har i år blivit julpimpad med avsågade skedar med graverade ord från Crème de la crème. Typiskt mig fastnade jag för de mer ovanliga julhängen och hade från början inte tänkt ut var de skulle hänga utöver i min egentillverkade ljuskrona. Efter lite funderande kom jag på att jag kunde ta bort några prismor från kökskronan tillfälligt över jul och ge plats åt skedarna och hänga dem så att de hänger lite nedanför prismorna för synlighetens skull.
 
Den moderna, ovala udda kristallkronan har jag haft flera år, från början låg den omonterad med inpackade prismor i kartong ett bra tag innan det blev klart vilket rum den skulle hamna i. Döttrarna godkände den inte alls, hamnade på kontot mammas konstiga påhitt direkt. Det blev sen rätt roligt när den bara hade hängts upp i köket och det kom kompisar till barnen in i huset (den syns direkt från hallen) och genast kommenterade vilken häftig lampa mer än en gång. Minen hos barnen fick mig att skratta. Nu har de vant sig vid själva lampan men antar att skedarna som hänger hamnar också på mammas "galna konto" utan större kommentarer.
 



Några närbilder på de ingraverade orden i skedarna. På någon står det helt enkelt Xmas. Har förstått att det inte är så lätt att slå in orden på ett snyggt sätt, men gillar att det är små budskap som varierar. Nyfikenheten får en att läsa vidare vad som står på nästa sked när man väl börjat i någon ände. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar