tisdag 30 december 2014

Kuddlagret sinar

 
Den här tulpanen hittade ett nytt hem till jul, så nu börjar det verkligen sina i kuddlagret. Dags att ta nya tag och fylla på, det är bara att inse att det inte fylls på av sig självt. Det blir säkerligen några nya tulpanvarianter, för nu har min tulpanfrossa med riktiga tulpaner kommit i gång och mycket hav måste det ju bli inför sommaren, men är sugen på att göra något mer abstrakt än bara abstrakta tulpaner. Sommarens mer abstrakta paradiskudde gav mersmak, kul att låta bilden växa fram utan att veta hur det blir när allt är klart. En abstrakt tovad bit kan ju bli nånting med broderi och pärlor. Enda problemet är att jag har så svårt att sluta och det blir då lätt överarbetat. Vi får väl se om jag kan hålla mig i skinnet framöver, lovar inget.
 
 
Helt tomt är det inte i kuddlagret än för den här kudden finns kvar (starkare vinröd än på bilden) och en reserverad havskudde. Tror att det kan finnas någon kvarglömd färdig bild som jag slarvat med dvs aldrig sytt färdigt till kudde. Det är ju den mindre lustfyllda delen av arbetet. Det brukar kännas bäst att göra nytt innan det är helt tomt i lagret, känns som det fylls enklare då.
 
Vet inte om det är julkänslan eller det vintriga landskapet som hittat hit, men är just nu lite sugen på att göra några änglabilder, som jag tycker att man ska ha framme året om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar