torsdag 5 mars 2015

Säsongsöppning

 
Nu har vi öppnat dörren till Söderlid för en ny säsong 2015 med ett förlängt veckoslut i samband med förra helgen. Det var t o m vårkänsla när solen tittade fram. Det brukar vara lite väl lyxigt att värma upp huset för bara en helg mitt i vintern, så januari och februari blir sällan Söderlid-månader. Dessutom brukar inte Rosella gå i januari så resan skulle bli krångligare om man inte kan åka från Kapellskär till Mariehamn.
 
Men då blir det alltid så roligt att komma till en ny säsong när vi kommer efter en två månaders paus tillbaka. Jag går runt i huset och myser samtidigt som jag smider nya planer, vad som kan göras för att utveckla huset vidare. Inne i huset är sommardetaljerna ännu bortplockade men snart ska det bli sig likt, när vintervarianterna plockas bort. Jag drömmer om många ålandsveckor och helger i vår och sommar och försöker hålla koll på olika evenemang som går av stapeln framöver.
 
Det är något visst med Mariehamn även så här på vårvintern utan turister och ännu mer när man är på stan en vardag, känslan är overklig (förlåt). Plats på fiken och lätt att hinna med alla utställningar och det mesta man behöver shoppa hittar man lätt. Om du har förstått att jag verkar gilla Åland är du rätt ute. Olika årstider har sin egen charm och variationen gör det ännu bättre.
 
Välkommen till Åland!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar