tisdag 17 mars 2015

Underbar överraskning

 
Jag hade aldrig ens drömt om att någon skulle komma med sådan underbar överraskning. Min fina kollega Gun från Kalmar kom till mitt jobb imorse och gav mig en rulle i silverpaket. Jag blev redan då chockad av överraskningen och ännu mer fantastiskt blev det med förklaringen. Gun berättade att hon hade klippt mattor hon vävt i helgen och när hon tittade på denna tyckte hon att den var jag med färgerna i den och bestämde att ge den till mig. Helt underbart, så jag blev mest förvirrad av omtanken och jätteglad såklart. Tyvärr kommer färgerna inte helt till sin rätt på fotot, ännu snyggare i verkligheten.
 
Har haft ett lyckligt leende mot mattan hela dagen när jag passerat bordet där den visats upp. Ganska snart kom jag på att den skulle vara supersnygg och verkligen synas ordentligt och därmed komma till sin rätt  om jag hänger den på min vägg på nya kontoret. Den matchar fantastiskt bra den lila dörren till rummet och dessutom hänger jag mest på jobbet och får njuta av den då på dagarna. Det är som vanligt likt mig att göra något annat än det brukliga, den här gången av en matta, åtminstone till att börja med.
 
Kommer att sända många varma tankar till Gun när jag tittar på den superfint vävda mattan. Vilken precision med raka kanter, imponerande inte bara i kompositionen, tack så mycket Gun!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar