tisdag 30 juni 2015

Allt grönt omkring

 
Nu är det bara grönt överallt utanför fönstret, känns nästan som att bo i en djungel. Jag är nog mest förtjust i grönskan i början av säsongen när det då är så många olika nyanser grönt överallt, jag är ju känd för att vara galen i nyanser övrigt också. Så när allt nu övergått till en och samma gröna nyans blir det lite för matt för mig, inget jag går i gång på. Försöker ändå åstadkomma lite variation i gröna nyanser i det jag åstadkommer med händerna och försöker tänka på hur det såg ut för en månad sen när jag njöt av hur många gröna toner som helst.
 
 
Mera grönt i glasägget från Jussis keramik på Åland (säljs på SALT) som här vilar i Iittalas ask Vitriini i grönt och Korpi-Gordons stora tryckta pannlapp agerar duk under och gömmer så bra det gamla bordets slitna yta. Grönt och lite turkos är färgerna som tillämpas i Söderlids förstuga.

 
Det gröna i vitrinskåpet i förstugan har fått tillskott med påsen här från Livstycket. Inte svårt att förstå hur jag fastnade för deras tryckta livsstycken i denna form med både broderier och pärlor, inte bara jag som tycker om att kombinera det. Ser ut att just nu bli något att titta på i stället för att använda, men kanske får annat öde senare. Framför skymtar Kosta Bodas ljusskål Atoll i grönt. Gillar det ojämna gröna inne i glasmassan, alla blir olika på det sättet trots serieproduktion.
 
 
Dags att plocka fram lite grönt material att lusta sig med, det är ju en grön sommar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar