måndag 8 juni 2015

Ändå ingen påskkyckling

 
Den fjärde persontypen GUL skulle också få en gås när det redan var klart med grön, blå och röd. Gul var inte så enkelt att få till för de gula fåglar som brukar bli till är på sin höjd påskkycklingar men nu skulle det bli en stor gås i stället. Fick bli lite andra toner gult än påskgult, även om nyanserna i bilden blir skeva, framförallt det ljust citrongula gick inte att kompensera på bilden, ser mer neonvitt ut så ni får fantisera citrongult.
 
Det passade bra att blanda de gula pärlorna med guldpärlor. För att dämpa allt det gula smög jag in lite rosa i olika nyanser i små portioner. Den gula gåsen blev inte min favorit så få se om den går att gömma lite. De flesta fåglarna på väggen skulle tydligen vara grå med eventuella inslag av grönt, blått, rött och gult så kanske får jag anta utmaningen att få till en grå gås, trots att jag alltid blir mest inspirerad när jag får använda mer färg. Det finns ju trots allt fler nyanser av grått och jag kanske kan blanda in lite svart och vitt som kontrast till alla färgade fåglar hittills.
 
Lite detaljer från den gula fågeln här under. Imorgon är det dags för nästa fågelworkshop efter jobbet. Det gäller att få alla tova tålmodigt till kompakt yta och inte tröttna för tidigt, vi får se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar