söndag 24 januari 2016

Ny omgång gäss

 
Hade väl inte helt tröttnat på att få till flera gäss när jag hörde mig fråga om jag skulle göra en till gul och en till röd när projektet behövde några till. Efter en titt på de som redan fanns skulle den gula ha vingarna neråt. Här ligger den färdigtovad och -broderad men utan att ha fått pärlor, utom ögat som kommit på plats. Resultatet blev inte helt gult med tanke på att huvudpartiet blev orange för lite mer variation. Ska kanske få lite guldpärlor utöver gula och orange. För att få till lite olika ytor blev det fårlockar i större och mindre partier.
 
 
Den röda gåsen skulle ha vingarna uppåt i stället. Här färdigtovad men ännu utan både broderier och pärlor. För mig känns den väldigt naken för jag ser det tovade endast som underlag för nästa steg.
 
 
Tidigare blev det en gul gås med vingarna uppåt, men den planeras just nu att användas för annat projekt.

 
Den förra röda gåsen flyger med vingarna mer bakåt och även för den har jag lite nya planer.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar