tisdag 8 mars 2016

Mariannes änglar blev mina till slut

 
 
Dessa keramikänglar hittade jag på instagram och blev kär i på mitt galna sätt, mycket personliga tyckte jag. Problemet var att keramikern Marianne Karlsson finns långt härifrån och de var för sköra att skicka. Jag hade ju inte vägarna förbi Jönköping direkt heller.
 
Marianne själv löste det när hon kom på att hon skulle till Stockholm i slutet av februari och snällt tog dem med sig och vi kunde ses för överlämningen. Nu är de alltså mina.
 
Löparen de står på är Ann Granlunds tryck Fröjd från SALT i Mariehamn.
 
 
Roligt med den fina knuten på huvudet precis som min yngre dotter brukar ha. Vingarna har ett tryckt mönster.

 
Den här ängeln i sin tur har härliga lockar i pannan. Marianne har flera underbara figurer och pjäser, kolla gärna på www.lergrejeri.se eller på instagram @lergrejeri  
 
Nu är det bara att fundera var de ska få en lämplig plats utan risk att ramla ner med tanke på sköra vingar och lockar, vill ju ha kvar dem hela. Har några idéer så kanske blir det en bra lösning utan större arrangemang.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar