måndag 23 juni 2014

Stämningslängtan


Hemkommen, blöt i ruskigt regnväder som rinner längs fönstren. Tycker i och för sig att det är mindre störande att bli blöt när man ändå ska hem o kan byta kläder. Lite varmt te och annat stämningshöjande behövs, men jag längtar till min fina ljuskrona med kaffekoppar och porslinsskärvor på Söderlid. Den brukar höja stämningen även vilken vardag som helst oavsett väder.
 
Den är designad och tillverkad av Ida Överby med företaget Crème de la Crème. Jag hade sett reportage om henne och bilder på ljuskronor, föll pladask direkt och till slut gjorde jag slag i saken och beställde en blå-vit ljuskrona till köket på Söderlid, ett av mina bästa inköp till Söderlid.
 
 
Ljuskronan hänger i köket ovanför köpmandisken mellan matlagningsdelen och matplatsen och kan därför vara tänd även när det behövs mera ljus över matbordet. Den är dessutom fin prydnad även på dagen när den inte är tänd, hela köket får mer personlighet. Är sugen på att skaffa en kombinerad lampa-ljuskrona från Ida hem, så jag slipper längta när jag inte är på Söderlid.
 
 
Charmigt när det bara är stumpar kvar, och förbrukningen av ljus är ansenlig hos oss året om. tur att vi har nära till IKEA.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar