fredag 20 juni 2014

Svensk midsommar


För ovanlighetens skull ingen åländsk midsommar. För två dagar sen slog det mig att jag inte har någon midsommarstång till bordet och lite midsommar vill jag ha även i Sverige. Klev in på Ångermanlands Hemslöjd i Härnösand för att se om det skulle finnas något midsommaraktigt.
 
Där hittade jag denna keramikstång från Nääsgränsgården designad av Ruth Vetter, som nu får agera ersättare här hemma. Då fick det bli en svensk duk också under stången, Gunilla Gunnarssons Flower från Ekelund, helt i mina favorittoner.
                                                                                                          
                                           
 
Midsommarblomster fanns det inte så gott om så det blev en av pionerna som fick flytta in från trädgården, här i en hög Aaltovas.
 
När jag tittar ut ser det inte särskilt midsommarlikt väderleksmässigt och jag funderar på att skruva upp värmen i huset, men sill, nypotatis och jordgubbar får öka stämningen och helst inomhus i år.
 
TREVLIG MIDSOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar