måndag 30 juni 2014

Sommarrea i min smak


 
Kan ärligt säga att jag i vanliga fall inte blir särskilt upphetsad av alla sommarreor. Tycker ofta att det är svårt att hitta något man gillar eller behöver, för det finns för mycket.  Denna sommar var inget undantag, jag såg alla rea annonser som tycks börja dyka upp allt tidigare för varje år, men hade ingen större längtan att gå i affärerna.
 
I fredags och även i lördags var jag faktiskt på en sommarrea som jag såg framemot hela veckan. Crème de la Crème som min ljuskrona i förra veckans inslag kommer från hade öppet för sommarrea i form av lagertömning. Jag som länge suktat efter vissa av produkterna passade på att tillåta mig få dem som riktiga kap.
 
De höga ljusstakarna är byggda runt en metallstång på en betongpuck, så de är skönt stabila trots att de är staplade med olika porslins- och glaspjäser ovanpå varandra. Kom fram till att två blir perfekt i var sin ände av matbordet, nu eller aldrig.
 
 
Den här ljusstaken för värmeljus ingår inte i den vanliga kollektionen utan gjordes för en restaurang som ville ha Ida Överbys ljusstakar på sina bord och några blev över och såldes ut nu. En kombination av kaffekopp och ett glas med en porslinsknopp mellan.

 
Kom på att jag faktiskt gjort ett till kap på årets sommarrea. Har flera år haft Ceannis axelväskor och slitit ut dem rätt fort eftersom jag alltid har för mycket saker i dem och tyget är rätt tunt. De flesta har haft detta mönster med lite variation på vilken färg prickarna i botten har. Har tittat på en bagg i samma tyg och önskat mig en sån, men tyckt den kanske varit i dyraste laget med tanke på hur jag sliter på dem. Men halva priset var helt ok, antar att det var utgående prickfärg eftersom modellen brukar vara samma. Får väl försöka vara lite snällare så jag inte sliter ut den genast. Den är faktiskt riktigt rymlig trots att man inte får det intrycket på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar