onsdag 13 augusti 2014

Nyansmix

 
Linnetyger i olika blå, gröna och blågröna, turkosa nyanser är alltid mina favoriter. I sommar har värmen eller hettan gjort att händerna inte orkat vara så aktiva, men nu har jag garderat mig för sista semesterveckan. Jag gick in i tygaffären och köpte 11 olika nyanser linnetyg, 20 cm av varje nyans. Stackars försäljaren som fick klippa allt.
 
Än vet jag inte vad tygerna ska bli, men tänkte börja med att ta en liten bit i kanten av varje och göra någon variant av lapptäcke till ramen 50 x 50 cm. Funderar på lite mer abstrakt kanske än med blommorna senast, men en blandning av tovat (bara litet), broderat och pärlor är ingen högoddsare, om jag känner mig rätt.

 
Lite bättre koll på nyanserna när de är utdragna här. Hittade ännu ett tyg hemma i alldeles klarblått som ska läggas till. När det nu behövs bara små bitar av varje kan resten bli något senare, få se om kuddivern växer till senare i höst, för de här kan räcka länge. Dessutom finns flera av nyanserna hemma redan, men nu gällde det sista semesterveckan på Åland och dessa nyanser inspirerar till att sätta händerna i för något roligt projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar