lördag 15 juni 2013

Kreativ vecka


Så här såg det ut när det var dags att plocka ihop material inför årets kreativa vecka som börjar nu. Förra året var jag ledig midsommarveckan och var ensam på Söderlid första gången. Det var min riktigt egna kreativa vecka. Jag kunde hålla på från morgon till natt utan att plocka ihop eller tänka på att någon var hungrig eller ville ha min uppmärksamhet. Jag sydde gardiner till flera fönster som inte hade hunnit få gardiner, tovade, virkade och målade på möbler. Det var härlig tid på sommaren med så fint ljus så det var lätt att jobba med alla olika projekt.
 
Eftersom det blev så lyckat bestämde jag mig för att ta en kreativ vecka i år också och lämpligt med den ljusa midsommarveckan igen. Årets projekt är inte så planerade och dessutom saknas det inte längre gardiner så det gällde att plocka ihop material inför många möjligheter. Här på bilden är årets material samlat: blå och ljusblå ull i varsin låda, självklart i många nyanser, grön ull, fårlockar, linnetyger, broderigarner och pärlor samt lite udda saker för textila försök av olika slag. Nu gäller det bara att packa upp så att det blir lätt att hitta det man vill ha och framförallt låta fantasin rulla iväg och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar