måndag 21 april 2014

Något ändå

 
Påsken blev nog inte så produktiv som jag hade tänkt mig, vilket i sig inte var någon överraskning.  Idag har jag ändå kommit i gång med pärlorna till "Paradiset". Här ett hörn av det på bild, har inte hunnit mycket längre med pärlorna, men hoppas att det mesta ska vara färdigbroderat i alla fall. Pärlorna tar nog mera tid än broderandet, för helst ska de sitta rätt och fast. Den färdiga kudden kommer att ha enfärgade ramar runt bilden och mäta 50 x 50 cm. Tanken är att den ska ställas ut i sommar i Mariehamn med lite annat blått, som inte är färdigt det heller. 

 
Har känt mig lite som filuren i betong på vår altan emellanåt, kanske inte helt bara rullat tummar och tår utan mera varit en bokmal i det soliga vädret. Det är helt hopplöst när jag börjar läsa en bok, då kan jag inte släppa den om den är intressant och nu i påsk hade jag dessutom valt en tjock bok, så det var riktigt kört igår. I tankarna blev det kanske ändå lite nya idéer att förverkliga senare, åtminstone kan jag hoppas på det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar