tisdag 8 april 2014

Påsklåda

 
 
Den efterlängtade påskäggsproduktionen är nu i gång på riktigt och fascinationen ligger mycket i friheten att göra som man vill och använda fantasin, samtidigt som varje ägg går rätt fort att tillverka fast de görs helt olika med mönster och färger.
 
För att bli inspirerad och få det enklare att välja ullfärger gjorde jag avsteg från mina lådor med ull i samma färg med flera nyanser och plockade ihop en påsklåda, där jag la den ull jag trodde skulle komma i fråga för årets påskägg. När jag tittar på lådan kan jag samtidigt fundera på nya kombinationer till kommande ägg färdigt på förhand och kan knappast vänta till att komma i gång med nästa ägg innan jag avslutat ett.
 
 
Den gula lådan behövde inte packas om utan är självklar till påskägg. Sen är det kanske inte helt klart vilka nyanser av gult som kommer att användas i årets äggkollektion. Men innehållet räcker nog till flera påskar tror jag med tanke på hur lite det behövs för varje ägg.

 
Här några av årets nya ägg. det gröna med turkost är klart, men nedre raden är än så länge bara tovad och det gula ägget har fått en gördel runt om av fårlockar. Broderier och pärlor väntar alla tre, men ikväll blir det några nya grunder i stället och smyckandet får vänta till en piggare kväll.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar