söndag 18 maj 2014

Bräda efter humör

 
När jag kommer upp på morgonen på Söderlid och traskar in i köket för att plocka fram frukost möts jag av dessa skärbrädor av Ann GranlundSALT i Mariehamn. De hänger ovanför arbetsbänken.  Lätt att piggna till av bara åsynen och sen är det bara att välja efter dag och humör vilken jag ska ta just då oavsett årstid. I det blåa köket ska det vara olika skärbrädor med något blått i utom till jul röda äpplen i stället för gröna som här, även om den röda inte får hänga på väggen bland dessa.
 
Ofta får mer än en skärbräda stå till tjänst för utöver att skäras på brukar jag numera använda dem även till att servera saker på och även att ställa joghurttetror på för att slippa spill på duken under. Ett bra sätt att lysa upp frukostbordet även när det är färdigt för servering.
 
Skärbrädorna finns också i många andra av Anns mönster, så varje gång jag köpt en i present till någon har det varit svårt att bestämma vilket mönster. Tur att det är bara blått som gäller hos oss för stången med krokarna rymmer bara några till och jag slipper att sukta efter andra. Såg dock i lördags att det finns några fler blåa just nu...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar