torsdag 15 maj 2014

Vårens återkomst

 
Alla pratar om att vårvädret med lite mer sol och värme är på väg tillbaka framåt helgen efter lite halt i utvecklingen. Hoppas så klart mysväder på Åland över helgen. Oavsett väder ska det bli många stygn i broderierna för nu närmar sig deadline med stormsteg.
 
Var häromkvällen på mingel i det fria vid havet och det var rätt huttrande tillställning men vacker omgivning i alla fall. Det som jag kanske gillar allra mest på våren är att det finns så många olika nyanser av grönt vart man än tittar omkring sig ute. Sen senare på sommaren är allting jämngrönt och därför för mig mindre intressant. Alla lysande ljusgröna kommande blad är så intensiva och intressanta just av färgperspektivet, men det är inte lätt att få samma levande lyster och nyans i textil tyvärr. 
 
 
Ingen blomkruka utanför huset än. Det kalla vädret har knappast inspirerat mina ogröna fingrar att plantera, men när jag tittade på den här blandade blomlådan insåg jag att det börjar bli dags med några plantor som rådjuren inte gillar. Det får gärna se lite halvstökigt ut som på bilden, med blommor finns inte den  minsta gnutta perfektionism hos mig. Det är oklart hur länge de sen överlever om de inte sköter sig själva. Skönt att det finns så många som är mer intresserade av växtligheten så man kan beundra deras planteringar utan besvär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar