söndag 25 maj 2014

Kuddfabrik

 
Jag behöver deadlines för att verkligen slutföra påbörjade projekt i stället för att påbörja nya. Tulpanerna har varit klara rätt länge, men först idag blev de till färdiga kuddar. Kan det kanske vara så att jag inte gillar lika mycket att sy. Här på bilden var de fyra, men till slut blev även den femte klar. Den finns längst ner här under.
 
Det vackra sommarvädret idag såg jag genom fönster och altandörr, men det fanns inte tid för några längre pauser. Fördelen med att göra kuddarna efter varandra samma dag var att det blev allt enklare att vända remsorna rätt och jag blev också snabbare när jag gjort några stycken.
 
De här kuddarna är till utställningen 2,8 km FORM i Mariehamn. Fem prydnadskuddar till temat "Pryda" hos Linda Karlsson på Labelled vid torget. Utöver att en del av sommarens utställning är hos henne så är hennes butik väl värd ett besök. Linda har jättefina snitt i sina kläder, som hon syr av återbrukstyger. Längst in i butiken har hon också en fin hantverksbutik med många fiffiga produkter som orsakar habegär väldigt lätt.
 
Här följer alla fem kuddarna, men som vanligt är alla nyanserna inte riktigt sig lika så jag hoppas att de blir finare att se i verkligheten. Vernissage 5 juni.  
 
 

 
 
 
 
Imorgon väntar en större kudde som ska sys och en del hjärtan saknar några detaljer, så ska försöka vara lika flitig som idag. Skönt att det inte är helt samma saker som idag.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar