lördag 13 april 2013

Himmel och hav - test

 
 
Dagens gråa väder gjorde att jag kände för att testa något nytt i stället för att färdigställa mina hjärtan som egentligen stod på programmet för idag. Mitt favoritmotiv är himmel och hav. Det brukar bli bilder som ramas in eller bilder på kuddar.
 
Nu ville jag testa att göra himmel och hav på annat sätt, jag skulle pröva att göra det på ett runt klot. Tog en cellplastboll, diameter 10 cm och fimpade en bit längst ner för att den skulle få platt yta att stå på. Det gick bra med brödkniv som var det närmaste verktyget att tillgå. Sen var det bara att tova olika nyanser blå ull och fårlockar, brodera och sy på pärlor. Det här blev resultatet även om nyanserna syns dåligt. Jag tycker att det hade kanske funkat bättre med lite mindre klot, blir rätt klumpigt resultat i den här storleken. Ska kolla om det finns en boll något mindre men inte alltför liten för att testa skillnaden, för det är rätt roligt att byta form från platt som omväxling.
 
Imorgon ska det bli fint väder om jag förstått rätt, så får se vad jag kan få mig att välja då. Det kliar redan i fingrarna... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar