måndag 8 april 2013

Naturen som skulptör


 
Det kallas visst vår i kalendern men inte meteorologiskt. Det är lätt att bli fundersam när det snöat både igår och idag. Visserligen blev snöytorna finputsade till lysande vita av nysnön.

Utsikten i den övre bilden mötte mig i morse när jag skulle gå nerför trappan från övervåningen. Utanför fönstret ligger lilla taket över ingången och i år har det varit övertäckt med tjockt lager snö mest hela tiden så det har varit svårt att se ut. Jag undrade förut om det lilla taket skulle klara allt snö. 
 
I morse  stack det upp tre små skulpturer från snön på taket, skulpterade av naturen själv. Det såg så kul ut i solskenet. Med min livliga fantasi ser det ut som två figurer (till höger) som är vända mot varandra och samtalar. Kanske är det våra husväsen som kommit fram. Än har jag inte riktigt bestämt mig för vad figuren till vänster föreställer men ni har kanske förslag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar