torsdag 23 maj 2013

Det går att ändra sig

 
Det tog slut, vet inte om det är slutgiltigt så eller blir nya ryck senare. Tanken var att de tidigare tovade hjärtan skulle broderas och förses med pärlor, men de är så här fortfarande och det är helt OK för mig, konstigt nog.
 
Gillar att det finns ordentligt med struktur på ytan av fårlockar och att nyanserna harmonierar så att det blir behagligt för ögat. Men på dessa små ytor kanske broderingen inte skulle göra så mycket skillnad, så jag tror att jag nöjer med dem så här utan att behöva känna att de är bara halvfärdiga. Kanske är det lathet, vem vet.
 
Nu behöver jag bara bli av med dem också, kanske innan jag ångrar mig. Jag har en viss förmåga att inte vilja lägga av i tid utan i stället hålla på t o m för länge så det blir ett överarbetat resultat. 

4 kommentarer:

  1. Hej Anna, Du är verkligen flitig! Vilka fina hjärtan, bland allt annat fint du gör :) Jag håller på med mitt nya mönster i citrongult, rosa och grönt. Hälsningar från Åland, vi har tråkigt väder här denna vecka ... hoppas på sol snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande med ditt nya mönster. Den som väntar på något gott... brukar man väl säga. Jag spricker av nyfikenhet så klart. Låter som härlig färgkombination.
      Här har det också regnat och t o m åskat denna vecka. Imorgon blir det sol när jag ska till Åland, får du se.
      Ha det bra!/Anna

      Radera
  2. Hej igen, golvet i farstun er ser ljuvligt ut .... kissemissen skulle kanske passa där, lite ljus eventuellt.
    Det har faktiskt varit lite bättre väder idag, stundvis sol och nästan spegelblankt. Ni får nog en fin färd över Ålands hav.
    Ha den skön helg/Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosellas wifi hade inte orkat publicera mitt svar:
      Jag tänkte nog inte på golvet utan rullgardinerna med ditt tryck "Lyckliga fåglar" när jag tänkte på kissen och matchningen.
      Färden var delvis väldigt dimmig, men klarnade upp innan vi kom fram./Anna

      Radera