söndag 26 maj 2013

Morsdag i Sverige idag

 
Kan inte bli bättre än få uppmaningen att välja morsdagspresent själv på SALT. Kan bero på att jag är rätt kinkig, men det går alltid att göra mig nöjd om jag får välja själv bland alla fina saker som jag verkligen vill ha. Mitt val blev Ann Granlunds nya tryck Fröjd i kuddformat. Är mycket förtjust i denna färgkombination med brett dubbeltryck i två färger. Har tidigare själv köpt det smalare trycket på löpare. De kommer dock inte göra varandra sällskap för kudden fick bosätta sig i förstugans fåtölj. Igår blev förstugan på Söderlid färdigmöblerad när även tavlorna hängdes upp. Så kudden blev pricken över i:et idag. Visar lite interiörbilder därifrån senare.

 
När vi åker till Mariehamn för ärenden hör det obligatoriskt till ett besök på SALT. Om inte annat för att göra en "inventering" om det kommit något nytt som jag inte sett tidigare. Och det har det allt som oftast. Det här på bilden blev lördagens shoppingresultat på SALT, (det jag fick betala själv). Anns nya randiga kissemisse till förstugan, Lugnet keramiks nya mugg i turkos. Köpte tidigare samma mugg i vitt för att ha den till utebänkens kaffestund. Den här turkosa får väl bli till förstugans kaffestund när jag sitter i läsfåtöljen och läser bok, matchar bra i färg där.
Blev mycket förtjust i Lugnets nya keramik knappar, får hitta på något trevligt att ha dem till. Sakerna är här på Anns tyg Krusbär i en turkos-grön kombination. Egentligen en handduk, men rätt storlek som duk för det slitna bordet i förstugan. Här nedanför har kissen flyttat in i fönsternischen och fåglarna i förstugan kan andas ut för kissen sover, som Elin påpekade.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar