lördag 4 maj 2013

Oväntad överraskning

 

Maken har bytt till ett mera resande jobb. När han var över till USA för en månad sen bad jag honom köpa mig en låg plåtask med choklad, för jag ville ha asken för mina blå broderitrådar och snällt köpte han. När han kom hem från England igår överraskade han mig med den här fina metallasken utan att jag bett honom titta efter någon. I den här kan pärlburkar med någon färg få plats för den är lite högre. Tycker att mönstret på den här är extra fint, ser ut som om det var handmålat fast det inte är det.

 
Jag bryr mig inte om innehållet men har fått mani på fina metallaskar, helst nya. Kanske blir det ordning på mitt material till slut. Det gäller bara att komma ihåg vad man lagt i vilken ask. Krävs kanske lite planering så allt blir logiskt och man slipper öppna flera innan man kommer rätt. Vad gör man inte för att få det fint, mycket snyggare än praktiska genomskinliga plastburkar och dessutom klurigare, så man får minnesträning på köpet.
 
Här nedan Chicago-asken, så härligt pråligt amerikansk och lagom platt. Fick sms från min syster att hon hittat två liknande askar åt mig i New York, nästan som julafton man väntar på.

 
Idag har det varit en lördag helt utan egen kreativ produktion av någon anledning, kanske för att det har varit så konstig vecka med helg mitt i, det kan man väl skylla på i alla fall. Har plöjt några engelska och amerikanska inspirationstidskrifter och köpte två remakeböcker för inspiration till återbruk.
 
Måste nu bara hitta någon tillräckligt sunkig möbel för att testa några galna idéer. En tråkig vit gammal IKEA-byrå finns i tjejernas rum på Söderlid, så det kanske skulle kunna få ett lyft i sommar. Frågan blir bara om det ska mönstermålas eller tapetseras. En lampa av gamla spetsdukar efter mamma har jag länge tänkt att få till, så det får väl också hamna på sommarprojektkontot och äntligen bli verklighet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar