torsdag 30 maj 2013

Inte bara plåt


Det där med askar och lådor handlar inte enbart om plåt eller trä som igår. Har en benägenhet att gilla många olika typer, kom jag på idag när jag hade tid att ta en runda på stan efter heldags konferens. När jag gick och kollade på NK där jag inte varit på länge slog det mig att jag hade läst tidigare om att jag kunde få en papplåda A4 på Bookbinders för mina bonuspoäng på NK. Har länge tyckt att de är fina, men aldrig köpt någon. Kanske för att jag varken vetat vilken färg eller vilken storlek.
 
Var lite osäker om det fortfarande gällde och gick runt och tittade på deras sortiment. I vanliga fall står det skylt på avdelningens erbjudande men inget syntes. Då mindes jag väl fel tänkte jag. Gick och frågade för säkerhets skull och visst det gällde ännu.
 
Det svåra var att bestämma färg för de hade många fina. Idag föll jag för det oemotståndliga apelsingula, som lyser positiv energi. Rätt otippad färg för mig, ingen blå eller turkos. Kändes som julafton, när jag fick fin ask gratis med mig hem som om jag fått en present. Nu gäller det bara att komma på vad den ska innehålla. Den ska i alla fall vara synligt framme, för jag tror att man blir pigg bara av att se den. Kan det bero på en association till uppiggande apelsiner.
 
Kanske skrivplatsen i vardagsrummet på Söderlid blir adressen, den skulle matcha rummet där, fast det var inget jag tänkte på när jag fastnade för färgen. Då var jag ännu helt ovetande om vad och vart. 


När jag nu hade fått en sak gratis fortsatte jag med en till. Hade sett i någon tidning nyligen bild på Kjell Engmans vinflaska för Kosta Boda. Tänkte att den måste jag gå och se i verkligheten. Gick till Åhléns och tyckte att den var fin. Helt i glas så inget man kan fylla med något om ni undrar, bara att se på. Hade fått presentkort av jobbet till jul och fortfarande inte använt det. Tänkte att jag ska köpa nåt jag vill lite extra och som jag inte skulle gå och köpa så där bara och det här var typiskt sånt. Det gjorde att presentkortet kröp fram och några bonuscheckar därtill.
 
En till "gratis" present till mig. Inte undra på att jag var nöjd när jag kom hem med två fina saker jag tycker om utan att ha betalt ett öre. Kanske tur att man inte kan göra så alltför ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar